dilluns, 6 de gener del 2014

20140105 Restaurant les Espelmes

Tal com diu la presentació de la seva web: El Restaurant Les Espelmes, al bell mig d’un paratge natural situat al coll de Lilla entre Valls i Montblanc, té el privilegi d’ocupar un espai des del qual es pot contemplar tot el Camp de Tarragona i, a l’horitzó, la mar Mediterrània.

Situat a la ctra. N 240, km 28. Coll de Lilla (Valls-Montblanc) 43813 Valls (Tarragona) · 41º 20' 16'' N / 1º 13' 22' E · Tel. 977 60 10 42 · Fax 977 60 15 12 ·

Es el primer restaurant que vam anar a sopar Josep i jo tal dia com avui de fa 7 anys. I esta nit hi tornem per recordar aquella data.

La seva presentació és: Destaquem la cuina catalana, cuina generosa i autòctona amb productes de temporada que inclou la deliciosa “calçotada” en els mesos hivernals.
Altres plats d’anomenada són: els cargols a la llauna, el gratinat d’albergínies amb llagostins i les especialitats de temporada com els saltats de bolets.
Una cuina catalana amb tocs de creativitat i innovació. Les Espelmes ofereix una variada carta de vins que consta de més de 300 referències amb una extensa selecció de D. O. del país, donant cabuda a totes les varietats i combinacions. A part d’una acurada carta de caves, també disposa d’una bona selecció de champaganes i vins d’altres zones. El celler de les Espelmes disposa d’un equipament per controlar en tot moment la temperatura necessària en les seves òptimes condicions

El restaurant de parets de pedra, sostres de fusta, taules grans i totes i cada una en la seva espelma. Ambient de muntanya i en unes vistes espectaculars tot i ser negra nit, del Camp de Tarragona.

Tenim la taula reservada per a les 9 de vespre. Ens seiem als nostres llocs i ens serveixen unes olives i embotits tot i portant-nos les cartes. Demanem una cervesa per compartir mentre esperem el vi.

Ens prenen nota del que volem i ens serveixen una crema de carabassa com aperitiu. La crema molt bona.

Josep es demana una amanida amb foie i pernil. Per la meva part em demano una graellada vegetal, que portava albergínia, carabassó, pataques, una cabeça d’alls, carxofa, fesols en  espinacs, espàrrecs....  tot deliciós.

Per continuar Josep segueix amb un secret ibèric i jo un saltejats de bollets, pernil d’ànec i llagostins. El secret estava tendre i gustosíssim. Els bolets, camagrocs i trompetes de la mort, barrejats amb el pernil i els llagostins estava a l’alçada del restaurant i de la nit.

També vam demanar pa torrat, per fer pa en tomata.

El personal es amable i professional, sent simpàtics no et cauen damunt.

Per beure vam un BRUBERRY  www.portaldelmontsant.com
Portal del Montsant S.L.

Tipus: negre

Varietats:carinyena (samsó), garnatxa negra, syrah.

És la naturalitat en el vi. Vinyes velles. Mínima intervenció en els processos d'elaboració i criança en què només una petita part té un breu contacte amb fustes de segon i tercer any. Subtilesa i autenticitat. Notes de roses i fruits silvestres; herbes i terres humides. Textures de vellut i de setí. Gelatines de gerds i groselles. Pulcre i elegant, Bruberry tanca el cercle entre els vins d'abans i el futur del vi.

Color granat, nítid i brillant. Notes de roses i fruits vermells silvestres, amb el contrapunt d'especiats suaus. Gran intensitat. Aromes de terres i de frescor provinent de prats i herbes provençals. En boca presenta estructures d'aires sedosos. Gelatines de cireres i groselles, mores, nabius i fruites del bosc De traces pulcres que atresoren elegància, domina en boca la persistència de la frescor.

No vam fer postres, perquè vam demanar un pastís de formatge i no en tenien i nos ens apetia res mes.

Vam fer dos cafès i ens van convidar a dos cafès més. Tot en va costar 85,03 €.

El handicap més gran que té el restaurant les Espelmes és que està fora de mà. Has d’anar-hi expressament. De nit, i desprès de beure una ampolla de vi, les corbes de la carretera és fan pesades i no s’acaben mai.

Trobo que és més un restaurant per anar-hi a dinar, així pot gaudir del magnífic espectacle que s’ofereix des de la terrassa del restaurant.

Segur que hi tornarem, ens va agradà, ens agrada i ens agradarà.